HuurHeppie
Incasso die start bij de hulpvraag
Huurachterstand is vaak geen keuze.
Onderdak en de veiligheid van een woning zijn basisbehoeften van de mens. Daarom is het meestal geen keuze om de huur niet te betalen en het risico te lopen het huis uitgezet te worden. Een huurachterstand is vaak het resultaat van langer durende financiële problemen, waarvan het lijkt dat ze niet makkelijk meer opgelost kunnen worden. In de huidige tijd komen sommige mensen sneller in de problemen en die problemen duren langer. Vanuit de maatschappij is er een roep om mensen te helpen uit hun moeilijke schuldensituatie. En als verhuurder wil je huurders natuurlijk ook echt helpen om de huurachterstand op te lossen. Je weet ook dat er vaak meer speelt. Maar het blijft ook lastig om de signalen van armoede en schulden vroegtijdig te onderkennen. De huurder onderkent vaak langere tijd de problemen niet, of heeft last van schaamte en verbergt de problemen.
Dan is een persoonlijke maatwerk-aanpak hetgeen dat mensen echt helpt. De vraag stellen hoe het echt met iemand is en professionele hulp bieden om meteen stappen te maken. Niet alleen om de huurachterstand en andere schulden op te lossen, maar ook om de relatie met de huurder goed te houden en terugval te voorkomen.
HuurHeppie in ’t kort

- Proactieve totaal aanpak
- Persoonlijke en laagdrempelige hulp bieden
- Door verleggen van de incassokosten naar de verhuurder ontstaat meer rust en overzicht om mee te werken
- Voorkomen van dure juridische trajecten
- Aanpak bron van het probleem voorkomt terugval
- Duurzame regelingen
- Korte route voor huurder waar je echt afscheid van wilt nemen
Maatwerk en regie leidt tot een duurzame oplossing
Jij, als verhuurder, bepaalt de richtlijnen, kaders, kpi’s en doelen van het incassotraject. Je betaalt voor een opgeloste zaak, door de inzet van onze experts aan de voorkant van het traject, zodat de gang naar de rechtszaak wordt voorkomen.
HuurHeppie biedt verhuurders meer ruimte om het incassoproces zo in te richten als past bij de organisatie. Samen bepalen we de doelen, oplossingen en kpi’s waar we op sturen. Ook kunnen er workflows bepaald worden die bij een bepaalde situatie of type huurder passen. Voor de ene situatie of categorie huurders is een brief en een telefoongesprek voldoende om tot een oplossing te komen. Maar er zijn ook huurders die in beweging komen na een huisbezoek waarbij de gehele problematiek op tafel komt. We kunnen de pauzeknop indrukken om eerst rust en overzicht te creëren, door te verwijzen naar bijvoorbeeld schuldhulpverlening, gemeente of bewindvoering.
DKV is expert in schuldenaanpak
Vanuit onze expertise en jarenlange ervaring binnen het huurrecht en huurincasso, deurwaarderij en bewindvoering zijn wij in staat om snel de totale problematiek in kaart te brengen en daardoor een menselijke en duurzame oplossing te bieden. Die oplossing kan ook het doorverwijzen naar de juiste hulpinstanties zijn, maar ook een korte route bieden voor de huurder waar je echt afscheid van wilt nemen. DKV monitort en verbindt binnen HuurHeppie de hulpvraag, de oplossing en de juiste instanties aan elkaar.
Verschil met traditionele incasso
Het start met het gesprek met als doel het voorkomen van oplopende schulden en dure juridische trajecten.
Waar ons traditionele incassotraject begint bij de vordering, start HuurHeppie met de hulpvraag. Een persoonlijke benadering om de schuldenproblematiek eerst in kaart te brengen. Omdat de incassokosten en rente niet doorberekend worden aan de huurder, maar er per dossier een standaardbedrag betaald wordt door de verhuurder, is er minder weerstand om mee te werken aan een oplossing uit de schulden.
Wil je meer weten over HuurHeppie en wat dat mogelijk voor jouw huurpraktijk kan betekenen? Bel ons of stuur Sylvia Visser een bericht voor meer informatie.