Medewerker Incasso & Boekhouding

Hoe klinkt dat? Past dat bij jou? Dan ga je dat misschien binnenkort vaker uitspreken als onze nieuwe medewerker incasso en boekhouding bij DKV Deurwaarderskantoor Visser. En ga jij in die rol helpen met het oplossen van schulden.

Nou, je wilt graag geld verdienen met een leuke baan waarbij je mensen kunt helpen met jouw financiële inzicht. En omdat je graag wilt werken in een team met leuke, grappige en pittige collega’s. En je wilt ook een baan waarin je veel ruimte krijgt voor jouw eigen leven en jouw eigen ontwikkeling. Want na je werk heb je ook een leven en je wilt je ook richting de toekomst blijven ontwikkelen. Een strak keurslijf past jou niet, je wilt graag jezelf zijn maar ook hard werken en trots zijn op jezelf. Niet strak in het pak en soms de radio wat harder zetten om vrolijk mee te zingen. Natuurlijk altijd afgestemd op wat kan en zonder dat de klanten er last van hebben. Professioneel, maar ook vrolijk.

  • Natuurlijk een salaris tussen € 2400,- en € 3500,- (op basis van 40 u/pw)
  • Een contract voor bepaalde tijd met de mogelijkheid voor verlenging tot vast.
  • 30 verlofdagen (ook weer op basis van 40 uur)
  • Vakantietoeslag en pensioenregeling
  • Reiskostenvergoeding (maximale reisafstand tot kantoor mag 30 minuten zijn)
  • Nadat je goed bent ingewerkt, is er de mogelijkheid om hybride te werken (dus gedeeltelijk of af en toe thuiswerken). Er is ook de mogelijkheid om jouw werkuren flexibel, passend bij jouw leven, in te delen. Uiteraard maak je wel onderdeel uit van een team dus het moet wel in afstemming gebeuren.

Eigenlijk omschrijft de functietitel redelijk goed wat je gaat doen, namelijk incasso en boekhouding. Maar concreet houdt dat in dat je:Eigenlijk omschrijft de functietitel redelijk goed wat je gaat doen, namelijk incasso en boekhouding. Maar concreet houdt dat in dat je:

  • contact onderhoudt met debiteuren over openstaande rekeningen,
  • ervoor zorgt dat de klanten van DKV het geld krijgen waar ze recht op hebben, daarvoor leg je dossiers aan en verstuur je sommaties,
  • contact hebt met opdrachtgevers en ketenpartners (rechtbank, juristen, bewindvoerders etc.) over passende oplossingen en acties,
  • de voortgang van dossiers bewaakt en betalingsregelingen controleert. Ook behandel je inkomende correspondentie en je registreert en archiveert (losse) opdrachten,
  • de gerechtsdeurwaarders ondersteunt. En je stelt eenvoudige dagvaardingen en andere exploten op.

Dat zijn de incassowerkzaamheden, maar voor de boekhouding heb je daarnaast de volgende taken:

  • Dagelijks boeken en verwerken van financiële gegevens: debiteurenbeheer, crediteurenbetalingen, belastingaangiftes en het controleren en inboeken van kasstukken en bankafschriften etc. Dit alles in nauwe samenwerking met de accountant.
  • Je boekt exploten en facturen in, verricht kas- en baliewerkzaamheden en bent verantwoordelijk voor de maand-afronding en de (voorbereiding van de jaarrekening.

Het komt er op neer dat je schakelt tussen schuldeisers, hulpverleners en schuldenaren om op een doortastende en menselijke manier schulden op te lossen. Je bent daarbij assertief, servicegericht en secuur.

  • Precies en ordelijk werken – je krijgt veel informatie te verwerken en moet tegelijkertijd veel in de gaten houden
  • Financieel inzicht – je moet begrijpen hoe getallen werken
  • Duidelijk communiceren – je moet niet om feiten heen draaien en goed kunnen uitleggen wat mensen moeten doen en je moet de boodschap goed over kunnen brengen (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Goed luisteren – jij vraagt door en denkt in mogelijkheden

De Wet kwaliteit incassodienstverlening vraagt van jou dat je minimaal een mbo3-opleiding hebt afgerond (bij voorkeur administratie/economisch).

  • Werkervaring, het liefst in de deurwaarderij, maar vooral een goede werkhouding.
  • Een stevig, opgewerkt en nuchter karakter zodat je ook binnen het team past.
  • Drive om te leren, zorgvuldig te analyseren maar ook eerlijk en daadkrachtig te handelen
  • Oog voor mensen en waar zij recht op hebben
  • En als je dan ook nog proactief bent, niet gaat zitten wachten tot het werk naar jou toe komt maar echt wilt aanpakken…graag solliciteren!

In een modern kantoor, centraal gelegen in Nieuwegein met een winkelcentrum en gratis parkeren voor de deur. In het open kantoor werken we met een team van 16 medewerkers in wisselende samenstelling. Wij werken voor vaste klanten en zijn gespecialiseerd in huurrecht en contracten/verbintenissenrecht. Het team bestaat uit incassomedewerkers, gerechtsdeurwaarders, bewindvoerders, juristen en commerciële medewerkers.

Je hebt je eigen werkplek met een verstelbaar bureau en twee schermen voor je neus. Er staat meestal muziek aan, er is lekkere koffie en een ruime keuze aan thee. We lunchen elke dag gezamenlijk in onze kantine, de een maakt culinaire hoogstandjes en de ander eet een boterham. Er is geen jasje/dasje cultuur maar gewoon goed verzorgd jezelf zijn. We werken hard maar er is ook ruimte voor een grap en een goed gesprek. En soms komt er een kantoorhond op bezoek. Kortom een fijne warme werkomgeving met ruimte voor eigenheid.

Stuur je jouw CV en een motivatie waarom we kennis moeten maken met jou, naar dkv@dkvnieuwegein.nl. Als wij dan nieuwsgierig zijn naar jou, dan nodigen we je snel uit voor een kop koffie of thee op ons kantoor.

Chat

Uw gegevens worden over een beveiligde SSL-verbinding verstuurd.